Főzelékek, macskásan megreformálva, diétához



Teljesen átértékeltem a főzelékféléket. Persze aki az utóbbi 5 hónapban próbálta a (lehetőségekhez mérten) maximális ételminőséget belepasszírozni a minimális kalória keretek közé, annak sokféle trükköt és változtatást kell eszközölnie, hogy a gyomor is jól lakjon (hellyel-közzel) és a háj is olvadjon lefelé. Az egyik ilyen változtatás a főzelékfélék terén történt. Én személy szerint annyira megszerettem a reform módon készített főzelékeket, hogy már csak így eszem. Az alapötletet EZ a recept adta. Magyarán a kiválasztott zöldséget megfőzöm/párolom ízesített vízben a végén pedig a főzőlé és a főtt zöldség egy részéből sűrű turmixot készítek, ez lesz a "szósz", amelybe visszakeverem a zöldségdarabkákat. Egyszerűen mennyei, laktató, krémes és friss zöldség íze van, ami nekem nagggyon bejön. Karalábéból, sárgarépából, fehérrépából, karfiolból, zellerből, borsóból, lencséből, gyakorlatilag bármiből lehet készíteni. Opcionálisan hozzákeverhető joghurt, vagy kevés sajt. Tovább sűríthető benne főtt krumplival. Ma pl. karfiol főzeléket csináltam magamnak, 30 dkg karfiolból (90 kcal) és 5 dkg krumpliból(46 kcal), fokhagymával, negyed szál újhagymával főzve, saját levében ( a főzőlé negyedében) turmixolva a krumplit és a negyede karfiolt. Tettem bele 20g krémsajtot (36 kcal ) és csak 172 kcal.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése