Cukkinis-paprikás sült krumpli



ööö, hozzátartozik az igazsághoz, hogy előző posthoz írt megjegyzésem értelmében én padlizsánosra emlékeztem - csináltam már azzal is, mikor mi adódott -, de az alap recept a cukkiniről szól, íme:

krumpli
piros, sárga húsú nagy paprika - én simán csináltam tv paprikából is ;)
cukkini vagy padlizsán vagy tök vagy csillagtök....
rozmaring
kakukkfűz
sályalevél
petrezselyem
fokhagyma
olaj

Az arányokról elég annyi, hogy a cukkini, padlizsán, stb mennyisége nagyjából a krumpli negyede legyen, a paprika szintén. A többi fűszer ízlés szerint.

A krumplit meghámozzuk, kockára vágjuk, megfőzzük, leszűrjük, lecsepegtetjük.
A paprikát megmossuk, felkockázzuk a magjai és az erek nélkül - bevallom, én csak a magjai tekintetében fogadtam ezt meg -, a cukkinit felkarikázzuk.
Mélyebb serpenyőben 2 ek kanál olajat felforrósítunk ebbe beleszórjuk a rozmaringot, a zúzott fokhagymát és a krumplit. Élénk tűzön, gyakori kevergetés mellett aranysárgára pirítjuk.
Másik serpenyőben 1 ek kanál olajat forrósítunk, majd beleforgatjuk a paprikát és a cukkinit, erős tűzön, folyamatosan kevergetve sütjük, ízlés szerinti állapotig, de minimum 3 percig.
Ez utóbbi serpenyőtartalamat meghintjük a kakukkfűvel és a zsályával, majd a krumplihoz adjuk és pár percig együtt is pirítjuk.
Lehúzzuk a tűzről, sóval, borssal és petrezselyemmel hintjük.
Egytálételként vagy húsok mellé is adható köretnek.Mi előbbiként szoktuk fogyasztani, irgalmatlan mennyiségek fogynak belőle.

Ami nagyon fontos, csak FRISSEN az igazi!!!!!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése