Fordított banános süti




A hétvégén végre elkészült a fantáziámat már régóta kedvesen stimuláló süti, melynek receptjét a marsbéliektől hoztam, bár ezt már David Lebovitz is megírta.
Az eredmény: egy ótvar édes, de ettől még nem rossz süti. Én soha még csak a közelébe sem értem ennek az édes szintnek a sütijeimben, és őszintén, itt is legalább 15 dkg-mal kevesebb cukrot adtam hozzá, és mégis. Mint egy török édesség, magok nélkül, banánnal.

Tehát a recept:

A sültőforma, amiben majd sütsz legyen előtted. Szórd meg 6 dkg (na, én ebből többet tettem, háháhá majdnem 60 dkg-ot) barna cukorral, meg 2 ek. vízzel vagy olvasztott vajjal. Irány a sütő, amig meg nem karamellizálta magát.
2-3 banán felvág, majd citrommal meglocsol.

Száraz anyagot összekeverni:
21 dkg liszt, 1 ek szódabikarbóna, 1/2 tk só, 1 tk fahéj, 15 dkg porcukor.

Majd jönnek a nedves alapanyagok:
3 dkg olv. vaj, 2 tojás, 2 banán összetruttyolva, 12 dkg tejföl, 1/2 tk vanília esszencia, 8 dkg csokicsipsz van összevágott étcsoki.

Miután karamellizálódott a cukor, banánszeletkéket beletesszük, a száraz és nedves alapanyagokat összekeverjük, ráöntjük a karamellre, és irány a sütő, ami persze már elő van melegítve 180°C-ra.
Sütés után kicsit hűtünk, és aztán ki a formából.
Finom.


Következő állomás: Peppermint Patties.
Sic itur ad astra.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése